czwartek, 7 listopada 2019

Rewolucja na polskim rynku tramwajowym. Aktualizacja.

    W dniu 06. listopada 2019 roku ujrzał światło dzienne pierwszy z łącznie pięciu jednoczłonowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów dla Elbląga. Producentem tych wozów jest podpoznański Modertrans, a pojazd nosi oznaczenie Moderus Beta MF09AC (MF - częściowo niskopodłogowy, 09 - seria / odmiana, AC - alternating current, tj. prąd zmienny, tramwaj posiada silniki zasilane prądem zmiennym). Tym samym stała się bardzo ważna rzecz na rynku tramwajowym naszego kraju. Dotychczas nie istniały tego rodzaju wagony na ulicach polskich miast. Linie mało rentowne były obsługiwane taborem niedostosowanym do osób z niepełnosprawnościami, osób starszych i matek z dziećmi we wózkach. Obecnie tramwaje niskopodłogowe będą mogły pojawiać się na zdecydowanie mniej obleganych przez pasażerów trasach. Dlatego jest duża szansa, że nowe Moderusy sprawią, iż mieszkańcy coraz częściej będą wybierali komunikację miejską jako codzienny środek transportu. 
Mówiąc ogólnie - jednoczłonowe tramwaje niskopodłogowe mają jeden bardzo duży atut - są elastyczne przewozowo. W przypadku niskich potoków pasażerskich mogą być uruchamiane pojedyncze wagony, w przypadku standardowych potoków pasażerskich - składy dwuwagonowe. Istniałaby również możliwość połączenia trzech wagonów w skład. 
Tramwaje dla Elbląga nie będą jednak miały możliwości połączenia ich ze sobą. Wynika to ze specyfiki technicznej tych pojazdów, jak również z charakteru sieci tramwajowej miasta. Moderusy są zatem "uszyte na miarę".
Nie posiadam własnych zdjęć tego pojazdu, jednakże zainteresowanych kieruję na stronę internetową pod linkiem.

Źródło:
https/www.transport-publiczny.pl/mobile/pierwszy-krtoki-moderus-beta-dla-elblaga-gotowy-dotarl-do-lodzi-63060.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz