Wszystko za sprawą podpisania umowy z Alstomem, producentem pojazdów szynowych. Umowa dotyczy zakupu 42 sztuk piętrowych, dwusystemowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Ich dwusystemowość oznacza, że mogą być zasilane prądem stałym oraz zmiemnym. Daje to im możliwość wjazdu na zagraniczne szlaki kolejowe - choć do pełni szczęścia potrzebna będzie homologacja. Składy, to sześcioczłonowe, niskopodłogowe pojazdy, będą odmianą flagowego modelu Coradia Max, które producent buduje od wielu lat. Konfiguracja jednostki układa się następująco:
Dwa człony piętrowe - dwa człony jednopoziomowe - dwa człony piętrowe.
Jej prędkość maksymalna jest przewidywana w zakresie 200 km / h, pojemność pasażerska jednego składu będzie wynosić 550 osób. Jednostki mają pojawić się w połowie 2029 roku (pierwsze dwie sztuki, reszta wyprodukowana zostanie do około 2032 roku). Zainteresowanych tematem kieruję do artykułu, który jest jednocześnie źródłem informacji.
Źródło:
(stan na dzień 12.XI 2025 r.)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz